Saturday, July 21, 2007

Jag undrar hur hans tänder ser ut....


I Kajana hade vi privilegiet att övernatta hos min brors flickväns mamma. Hon bor strax utanför centrum i ett underbart egnahemshus i tre våningar.

Vänlig som Raija är, värmde hon bastun åt oss trötta resenärer. Då bastun är belägen i husets källarvåning, fick vi även se min brors flickväns brors rum. (Konfunderande relationer, jag vet...) Det speciella med detta annars så vanliga rum på cirka 4 x 4 meter var att taket var fullspäckat med tomma Dr Pepper burkar. Omkring 600 inalles, ifall jag förstod rätt. Vilket nog var lätt att tro när man själv bevittnade spektaklet.

Pojken lär vara en stor vän av drycken i fråga, och man undrar nog ifall inte ett sponsoravtal kunde komma ifråga i detta fall. Ty sällan bevittnar man sådan hängivenhet, som ännu till på köpet sträckt sig över en så lång tidsperiod.

Leka

No comments: